Sunday, July 31

Ramadhan Dah Tiba...


Pejam celik, pejam celik, dah nak puasa kan..? Macam baru semalam jer aku sambut raya 2010..yer lar..tahun lalu meriah gile..puasa penuh..tahun ni aku azam puasa penuh lagi..btw arini jangan lupa tengok pengumuman puasa..ntah2 esok dah kena bangun sahur..huuhh..time2 sekolah lagi tu..takpe, kan bulan Ramadhan nie bulan yang mulia..so..kita xleh nak komplen2..hauslah, laparlah..dan puasa nie elak-elakanlah melakukan perbuatan yang kita biasa buat dulu..macam mengumpat, bergaduh, dan lain-lain..puasa nie jugak aku azam nak solat terawikh..full rakaat!..tapi itu depends kepada pemandu aku lah..klu dia 8, 16 rakaat jer, terlepas lah peluang aku..takkanlah aku nak balik jalan kaki kan..?
Puasa-puasa camnie eloklah kita berusaha untuk melakukan amal ibadah kepada Allah S.W.T..jan dulu pikir soal raya lah, apalah..fikir soal ibadat dulu...barulah hidup ini sentiasa diberkati Allah S.W.T..then, time raya tu jangan dulu fikir nak main mercun, hias-hias rumah, dll..yang penting kita bermaaf-maafan dulu, yer larh..tiap-tiap hari kita mungkin terbuat salah ngan kawan kita...?

Ehmm...what's that..?Esok dah puasa..?! Yayyyyyyyyyyyy......!Gembira sangat...kena set alarm nie bangun sahur...dah besar takkanlah nak sruh mak kejut lgi kan..?
Okeylah..off to solat terawikh...assalamm...

f/s! : malam nie aku cadang makan banyak sikit...hihihhi ^_^

0 comments!:

Post a Comment