Thursday, July 7

Google Plus vs. Facebook??

Google Plus? Apatu Google Plus (Google+ jak arh..malasku tulis pnjang-pnjang)..Actually aq pun baru pasal Google+ nie tdi diskolah..dorang cakap Google+ nie satu social network mcm Facebook jgak..x thu lah npa Google nak bwat social network cam Facebook..mybe ini suma niat jahat Google utk menyingkirkan Facebook dri list 3 top ten web paling kerap dilayari... (persoalannya, adakah anda akan msih 'setia' dgn Facebook klu Google+ dlancarkan nnti?)..
Google+ nie tak banyak beza pn ngan Facebook....bru2 nie Google+ tlah mmprkenalkna dengan butang 'Plus One' yang seakan serupa dengan butang 'Like' Facebook..tool bar Google jga tlah btukar daripada warna Kelabu ke Hitam (wat??)..navigation bar jga akan btukar dri Hitam ke Merah apabila mendapat notification.
Nama 'Blogger' jga akan ditukar kepada 'Google Blogs' dan Picasa kepada 'Google Photos'..(OMG!!Okay dha nama tu..nak ubah lg!!Gila nama banar ehh..).Rebranding ini akan mengambil masa sebulan, yang akan dikordinatkan serentak ngan pelancaran Google+, iaitu 31 Julai 2011.
Sementara Facebook yang sekarang masih lagi dengan reka bentuk yang msih di takuk yg x brp futuristik, Google+ dijangka akan lebih moden dan byond (bkn astro byond or beyonce)...Projek Google+ akan tampak lebih 'evolutionary' dan dijangkakan ia dapat menewaskan pengaruh Facebook yang sudah mempunyai 750 juta pengguna aktif bulanan..mampukah Google+ plus menandinginya?(sekarang nie Google+ msih dalam pringkat 'Limited Field Trial lgi..so x dapat larh nak ngetest..just wait larh)
 

 Come to think of it, Google nie mcm syarikat yang semakin tamak dan inginkan rank..ape nyer orang tu..ehmm..nde bleh mliat org lain menang?camtu larh rasanya (just my 15 yrs old kid opinion...)..tetapi seperti produk Google yang femes dan sukses seperti Blogger, Picasa, dan Youtube, servis sosial networking Google+ semestinya akan memberikan tentangan yang sangat kuat dalam misinya menentang Facebook dan Twitter.

f/s! : Let the Social Networking War begins..!!

0 comments!:

Post a Comment